Sinds 1 oktober 2016 zijn wij aangesloten bij Qualis, een zorgvuldig samengesteld collectief van circa vijftig over geheel Nederland verspreid werkende NVM-Makelaars.
Het aan het lidmaatschap verbonden Qualis-label geldt als hét keurmerk voor NVM-Makelaars die actief zijn in het hogere marktsegment. Gezamenlijk staan zij voor professioneel, persoonlijk gericht en bovenal een doeltreffend marketingconcept, waarmee bezitters van duurdere koopwoningen rondom de verkoop ervan op maat worden bediend. Met de verwerving van het Qualis-label maken wij wederom een mooie stap op weg naar een verdere professionalisering en onderscheid in de markt.
In de huidige woningmarkt is bij de verkoop van jouw woning een doordachte verkoopstrategie vereist. Er is in het midden- en hogere segment meer nodig dan alleen een plaatsing op Funda. De doelgroep voor deze woningen heeft haar woonwensen vaak al op orde. Men zoekt niet naar een nieuwe woning maar staat in veel gevallen open voor een volgende stap in de wooncarrière. Deze potentiële kopers volgen dan ook niet actief het woningaanbod op internet. Qualis NVM-Makelaars brengen jouw woning daarom ook onder de aandacht van deze latente kopers. Een onmisbaar onderdeel van de verkoopstrategie; komt men het nieuws niet halen, dan zullen we het moeten brengen! Bijkomend voordeel: door deze actieve benadering wordt jouw woning ook op Funda door meer mensen bekeken! Qualis NVM Makelaars is met circa vijftig NVM-kantoren succesvol in heel Nederland dankzij een gerichte inzet van Qualis Magazine, Qualis Gallery, de Qualis-pagina’s in De Telegraaf, op Qualis.nl en via het landelijk gespreide Qualis-netwerk.
Het glossy lifestyle magazine verschijnt ieder kwartaal en biedt een breed scala aan redactionele artikelen op het gebied van onder meer kunst, architectuur, mode, culinair, natuur en reizen. Daarnaast wordt in het magazine een selectie van het verkoopaanbod van de Qualis makelaars gepresenteerd. Qualis Magazine is niet te koop maar wordt dus landelijk, in alle werkgebieden van de aangesloten makelaars, tenaamgesteld verzonden aan bewoners van alle woningen boven een bepaalde woningwaarde. Telkens wanneer één van de Qualis uitgaven is verzonden, ontstaan duidelijk herkenbare pieken in de bezoekersaantallen op de websites van de Qualis makelaars.
Deze verzameluitgave bundelt ruim 200 pagina’s Qualis verkoopaanbod. In het voorjaar en in het najaar wordt Qualis Gallery in de regio’s van alle Qualis makelaars onder meer verzonden aan bewoners van woningen die op dat moment te koop staan in het hogere prijssegment. Achterliggende gedachte is dat deze verkopers in veel gevallen eerst de huidige woning willen verkopen voordat zij een nieuwe woning kopen: dus een omvangrijke groep "toekomstige" kopers. Doordat Qualis Gallery deze doelgroep op het juiste moment bereikt, genereert deze uitgave telkens extra bezichtigingsaanvragen bij de aangesloten Qualis makelaars.
In een zaterdageditie van het Financieel Dagblad wordt iedere maand op de binnenpagina's een full colour Qualis-spreadpagina opgenomen. Deze pagina's presenteren een selectie van actueel Qualis-verkoopaanbod en verwijzen voor extra foto's en informatie naar Qualis.nl. De maandelijkse advertentiepagina's in het Financieel Dagblad leiden telkens tot een aanwijsbare verhoging van het aantal bezoekers op Qualis.nl en Funda.nl. Mede dankzij dit initiatief heeft Qualis binnen de exclusieve doelgroep een opvallend sterke positie verworven.
Fraai gepresenteerd in een geografische zoekstructuur zodat de locatie direct inzichtelijk wordt. Gericht op een exclusieve doelgroep. Juist in het hogere marktsegment kunnen er redenen zijn om de verkoop aanvankelijk of van begin tot eind vertrouwelijk te houden; dus uitsluitend gericht op de doelgroep. Ook koopgegadigden merken dat men op Qualis.nl woningen vindt die (nog) niet op de algemene websites staan en volgen deze website daarom nauwlettend. Doordat vanuit de Qualis media en ook vanuit de woningbrochures naar Qualis.nl wordt verwezen, is de site inmiddels een begrip binnen de doelgroep.